Na de oorlog
Tot 1948 bleef het onbekend wie de piloot was, die in Scheemda begraven lag. Dat kwam, doordat de beide piloten, die met Joe op de gedenkwaardige 2e oktober hebben gevlogen, in het operationsboek lieten aantekenen, dat Joe gecrasht op 52 55 Noord en 615 Oost. Dit is een coordinaat dat ongeveer 15 mijl ten noorden van Meppel lag
De familie van Joe wist niet waar hij begraven lag. In september 1946 reisde Mevr. Ivy Berry, Joe's zuster, naar Nederland om naspeuringen te verrichten. Zij kwam in contact met het Rijksinstituut voor Oorlogsdocumentatie. Deze verwees haar naar de schrijver Anne de Vries in Hooghalen. Anne de Vries plaatste een oproep in een aantal lokale dagbladen, waarin vermeld werd dat het vliegtuig vermoedelijk in de buurt van Meppel moest zijn neergekomen. Verschillende reacties volgden hierop en een aantal verwees naar de crash bij Kibbelgaarn. Zo kwam men tenslotte in contact met dhr. A.Jager. Via de initialen op de gevonden sigarettenkoker en de beschrijving van de omgekomen piloot, was men overtuigd dat de piloot die in Scheemda begraven lag, Joe Berry moest zijn. Pas toen werd de familie ingelicht omtrent de laatste rustplaats van Joe.
In 1953 is de steen geplaatst van de Commonwealth of Wargraves. De tekst is gekozen door Mevr. Joyce Manser.

In 1983
zijn de resten van het vliegtuig opgegraven, door o.m. Chris Timmer uit Oude Pekela. Het wrak lag niet diep, ongeveeer een halve meter.De motor was verdwenen.Opgegraven door de Duitsers, volgens de landeigenaar.Veel van het vliegtuig was vergaan, alleen de massieve delen waren overgebleven. Deze bevinden zich in het oorlogsmuseum te Uithuizen